Ministerstwo Finansów przypomina o obowiązku zgłaszania informacji do Centralnego Rejestru Beneficjentów rzeczywistych.
Centralny Rejestr Beneficjentów Rzeczywistych (CRBR) jest prowadzony przy użyciu systemu teleinformatycznego i służy do gromadzenia i przetwarzania informacji o beneficjentach rzeczywistych podmiotów wymienionych w ustawie z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu.
Do zgłoszenia informacji o beneficjentach rzeczywistych do CRBR zobowiązane są:
Zgłoszenie do CRBR składa się bezpłatnie w formie elektronicznej na stronie internetowej: https://crbr.podatki.gov.pl/adcrbr/#/.
W przypadku spółek wpisanych do KRS po 13 października 2019 r. informacje do CRBR są zgłaszane nie później niż w terminie 7 dni od dnia wpisu ww. spółek do KRS, a w przypadku zmiany przekazanych informacji - w terminie 7 dni od ich zmiany. W przypadku spółek wpisanych do KRS po 10 listopada 2022 r. informacje do CRBR są zgłaszane nie później niż w terminie 14 dni od dnia wpisu tych spółek do KRS, a w przypadku zmiany przekazanych informacji - w terminie 14 dni od ich zmiany.
Szczegółowe informacje na temat zgłaszania informacji o beneficjentach rzeczywistych i stosownych terminach, a także funkcjonowaniu CRBR są dostępne na stronie: https://www.gov.pl/web/finanse/centralny-rejestr-beneficjentow-rzeczywistych.
Podmioty, które nie dopełniły obowiązku zgłoszenia lub aktualizacji informacji do CRBR w terminie wskazanym w ustawie lub podały informacje niezgodne ze stanem faktycznym, podlegają karze pieniężnej do wysokości 1 mln zł.
Źródło informacji: Ministerstwo Finansów