Informujemy, że 10 listopada 2025 r. (poniedziałek) Urząd Miejski w Oleśnie będzie nieczynny. Urząd Stanu Cywilnego będzie pełnił dyżur w godzinach 8:00 - 12:00, wyłącznie w sprawie rejestracji zgonu. Za utrudnienia przepraszamy!

Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus oraz ze środków z budżetu państwa w ramach Funduszy Europejskich dla Opolskiego 2021-2027
Przedszkola przyszłości w Gminie Olesno
#FunduszeEuropejskie
Zajęcia dla przedszkolaków w ramach projektu pn.: „Przedszkola przyszłości w Gminie Olesno” realizowane z pełnym zaangażowaniem dzieci i nauczycieli/specjalistów prowadzących.
Poniżej prezentujemy zdjęcia z przebiegu projektu.
Projekt pn.: Przedszkola przyszłości w Gminie Olesno dotyczy realizacji zajęć dodatkowych dla grup docelowych – dzieci w wieku przedszkolnym z terenu Gminy Olesno z 8 Ośrodków Wychowania Przedszkolnego, w oparciu o diagnozy z wszystkich placówek. Są to OWP na terenach wiejskich w: Bodzanowicach, Borkach Małych, Borkach Wielkich, Łowoszowie, Sowczycach, Wachowie, Wojciechowie, Wysokiej.
Cel główny: Wyrównanie dostępu do dobrej jakości edukacji przedszkolnej i kształcenia włączającego u 264 dzieci (132 chł., 132 dzw.) z 8 OWP z Gminy Olesno dzięki realizacji zajęć dodatkowych, które podniosą kompetencje kluczowe i transferowalne niezbędne na rynku pracy, wyrównają szanse edukacyjne dzieci w wieku przedszkolnym w tym z grup o niekorzystnej sytuacji w zakresie stwierdzonych braków, w tym o specjalnych potrzebach edukacyjnych w okresie od dnia 01.09.2024 r. do 27.06.2025 r.
W ramach Projektu oferowane są następujące formy wsparcia:
1. Zapewnienie wydłużonej opieki przedszkolnej poprzez wydłużenie czasu pracy przedszkola w miejscowościach Bodzanowice, Borki Wielkie, Sowczyce, Wojciechów.
2. Zajęcia dla dzieci uczęszczających do publicznych przedszkoli na terenach wiejskich Gminy Olesno:
a) zajęcia sportowe z elementami gimnastyki korekcyjnej,
b) zajęcia artystyczne,
c) zajęcia teatralne,
d) zajęcia z doradztwa zawodowego,
e) zajęcia logopedyczne,
f) zajęcia z pedagogiem specjalnym,
g) zajęcia korekcyjno – kompensacyjne.
h) zajęcia rewalidacyjne.
i) podnoszenie kompetencji i kwalifikacji kadr pedagogicznych w zakresie pedagogiki specjalnej poprzez dofinansowanie studiów podyplomowych z pedagogiki korekcyjnej z integracją sensoryczną.
Łącznie w projekcie zostanie zrealizowanych 3 129 h.
Do każdego przedszkola zostaną zakupione pomoce dydaktyczne niezbędne do prowadzenia zajęć.
W ramach projektu zostaną osiągnięte następujące wskaźniki:
Liczba dzieci objętych dodatkowymi zajęciami w edukacji przedszkolnej: 132 K, 132 M, Ogółem 264 osoby,
Liczba dzieci/uczniów o specjalnych potrzebach rozwojowych i edukacyjnych objętych wsparciem: 53 K, 40M, Ogółem 93 osoby,
Liczba przedstawicieli kadry szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem: 2K, 0M, Ogółem 2 osoby
Liczba przedstawicieli kadry szkół i placówek systemu oświaty, którzy uzyskali kwalifikacje po opuszczeniu programu: 2K, 0M, Ogółem 2 osoby
Wydatki ogółem: 477 773,75 zł
Wydatki kwalifikowane: 477 773,75 zł
Dofinansowanie: 416 847,16 zł tj. 87,25 % (EFS+, Budżet Państwa)
Możliwość skorzytania z usług dostępowych.pdf (805,92KB)
Informacja o projekcie na profilu Facebook - kliknij tutaj