Informujemy, że 10 listopada 2025 r. (poniedziałek) Urząd Miejski w Oleśnie będzie nieczynny. Urząd Stanu Cywilnego będzie pełnił dyżur w godzinach 8:00 - 12:00, wyłącznie w sprawie rejestracji zgonu.  Za utrudnienia przepraszamy! 

Przedszkola przyszłości w Gminie Olesno

przedszkola przyszlosci logotypy.jpeg

Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus oraz ze środków z budżetu państwa w ramach Funduszy Europejskich dla Opolskiego 2021-2027

 

 Przedszkola przyszłości w Gminie Olesno

#FunduszeEuropejskie

 

Zajęcia dla przedszkolaków w ramach projektu pn.: „Przedszkola przyszłości w Gminie Olesno” realizowane z pełnym zaangażowaniem dzieci i nauczycieli/specjalistów prowadzących.

Poniżej prezentujemy zdjęcia z przebiegu projektu.

 

Projekt pn.: Przedszkola przyszłości w Gminie Olesno dotyczy realizacji zajęć dodatkowych dla grup docelowych – dzieci w wieku przedszkolnym z terenu Gminy Olesno z 8 Ośrodków Wychowania Przedszkolnego, w oparciu  o diagnozy z wszystkich placówek. Są to OWP na terenach wiejskich w: Bodzanowicach, Borkach Małych, Borkach Wielkich, Łowoszowie, Sowczycach, Wachowie, Wojciechowie, Wysokiej.

Cel główny: Wyrównanie dostępu do dobrej jakości edukacji przedszkolnej i kształcenia włączającego u 264 dzieci (132 chł., 132 dzw.) z 8 OWP z Gminy Olesno dzięki realizacji zajęć dodatkowych, które podniosą kompetencje kluczowe i transferowalne niezbędne na rynku pracy, wyrównają szanse edukacyjne dzieci w wieku przedszkolnym w tym z grup o niekorzystnej sytuacji w zakresie stwierdzonych braków, w tym o specjalnych potrzebach edukacyjnych w okresie od dnia 01.09.2024 r. do 27.06.2025 r.

W ramach Projektu oferowane są następujące formy wsparcia:

1. Zapewnienie wydłużonej opieki przedszkolnej poprzez wydłużenie czasu pracy przedszkola w miejscowościach Bodzanowice, Borki Wielkie, Sowczyce, Wojciechów.

2. Zajęcia dla dzieci uczęszczających do publicznych przedszkoli na terenach wiejskich Gminy Olesno:

a) zajęcia sportowe z elementami gimnastyki korekcyjnej,

b) zajęcia artystyczne,

c) zajęcia teatralne,

d) zajęcia z doradztwa zawodowego,

e) zajęcia logopedyczne,

f) zajęcia z pedagogiem specjalnym,

g) zajęcia korekcyjno – kompensacyjne.

h) zajęcia rewalidacyjne.

i) podnoszenie kompetencji i kwalifikacji kadr pedagogicznych w zakresie pedagogiki specjalnej poprzez dofinansowanie studiów podyplomowych z pedagogiki korekcyjnej z integracją sensoryczną.

Łącznie w projekcie zostanie zrealizowanych 3 129 h.

Do każdego przedszkola zostaną zakupione pomoce dydaktyczne niezbędne do prowadzenia zajęć.

W ramach projektu zostaną osiągnięte następujące wskaźniki:

  1. Wskaźniki produktu

Liczba dzieci objętych dodatkowymi zajęciami w edukacji przedszkolnej: 132 K, 132 M, Ogółem 264 osoby,

Liczba dzieci/uczniów o specjalnych potrzebach rozwojowych i edukacyjnych objętych wsparciem: 53 K, 40M, Ogółem 93 osoby,

Liczba przedstawicieli kadry szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem: 2K, 0M, Ogółem 2 osoby

  1. Wskaźniki rezultatu:

Liczba przedstawicieli kadry szkół i placówek systemu oświaty, którzy uzyskali kwalifikacje po opuszczeniu programu: 2K, 0M, Ogółem 2 osoby

Wydatki ogółem: 477 773,75 zł

Wydatki kwalifikowane: 477 773,75 zł

Dofinansowanie: 416 847,16 zł tj. 87,25 % (EFS+, Budżet Państwa)

PDFMożliwość skorzytania z usług dostępowych.pdf (805,92KB)

Informacja o projekcie na profilu Facebook - kliknij tutaj

 

×

Wyszukaj w serwisie

Najczęściej wyszukiwane frazy: