Umowa podpisana. W listopadzie 2022 r. pojedziemy obwodnicą Olesna!

20 maja 2019 r. przejdzie do historii Olesna! To tego dnia w Opolskim Urzędzie Wojewódzkim podpisano umowę na projekt i budowę długo wyczekiwanej obwodnicy, największej jak dotąd inwestycji w naszym mieście.

Przy podpisaniu umowy obecny był Burmistrz Olesna Sylwester Lewicki, który nie ukrywał swojego ogromnego zadowolenia z faktu, że po kilkudziesięciu latach starań, sporach o przebieg trasy, dyskusji i uzgodnień, mieszkańcy Olesna doczekali się w końcu pozytywnego zakończenia.

Wykonawca inwestycji, Konsorcjum firm MIRBUD S.A. oraz Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Kobylarnia S.A. zaprojektuje i wybuduje obwodnicę o długości 24,8 km, która planowo zostanie oddana do ruchu  w listopadzie 2022 r.

- To olbrzymie wsparcie Rządu RP i rekordowa suma na opolskie drogi – zauważa wojewoda opolski Adrian Czubak, który zaznacza iż budowa obwodnicy Olesna kosztować będzie 667.692.363,55 zł brutto.

Początek przebiegu trasy będzie zlokalizowany na istniejącej drodze krajowej nr 11 w pobliżu m. Kolo­nia Ciarka w ramach tymczasowego połączenie z istniejącym przebiegiem drogi krajowej nr 11 z wykorzystaniem skrzyżowania typu „rondo”, natomiast jej koniec zlokalizowany będzie na granicy woj. opolskiego i śląskiego, dowiązując się do istniejącej DK 11 poprzez tymczasowy łącznik.

Realizowane „tymczasowe połączenia” wynikają z etapu przygotowania sąsiednich odcinków drogi ekspresowej tj. dla odcinka w kierunku Bytomia oraz dla odcinka w kierunku granicy z woj. wielkopolskim.

W przypadku obu tych odcinków opracowywane jest STEŚ, czyli Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowe oceniające pod względem technicznym, ekonomicznym i środowiskowym różne warianty, mające na celu analizę możliwych propozycji przebiegu trasy i wybór najbardziej optymalnego rozwiązania.

Projektowana obwodnica jest drogą klasy technicznej S, będzie miała dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdym kierunku o nośności 11,5 t/oś. Realizacja inwestycji planowana jest w formule projektuj buduj.

W ramach inwestycji powstaną 24 obiekty mostowe, węzeł „Olesno” na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 487 wraz z dwoma rondami oraz kolejne dwa ronda w ciągu przebiegu obwodnicy. Powstaną także urządzenia ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz przebudowana zostanie infrastruktura techniczna (sieć wodno-kanalizacyjna, gazowa, elektroenergetyczna, telekomunikacyjna i urządzenia melioracyjne).

Nowa trasa, z dala od terenów zabudowanych, zapewni komfort ruchu tranzytowego, tworząc połączenie ponadregionalnej drogi tranzytowej łączącej województwo wielkopolskie, opolskie i śląskie. Realizacja inwestycji umożliwi również skomunikowanie z terenami inwestycyjnymi, wpływając na rozwój aktywacji gospodarczej terenów zlokalizowanych w sąsiedztwie drogi krajowej nr 11 oraz w województwie opolskim.

Tomasz Tomala, szef gabinetu politycznego ministra infrastruktury podczas uroczystości podkreślał, iż mapa inwestycji drogowych na Opolszczyźnie będzie się poszerzała. Przypomniał również, iż z budżetu państwa już wkrótce w regionie powstanie obwodnica Kędzierzyna-Koźla, Brzegu, Myśliny i Niemodlina.

 

 

/Źródło: GDDKiA, foto: Opolski Urząd Wojewódzki/

×

Wyszukaj w serwisie

Najczęściej wyszukiwane frazy: